2015. május 23., szombat

Várva várt magyar könyvmegjelenések!

Sziasztok!
Egy ideje már nem volt bejegyzésem, ez sajnos még egy ideig így lesz. Most viszont hoztam nektek egy szokásos szombati bejegyzést, természetesen nem másról, mint könyvekről! :D
Éppen nézegettem a megjelenésre váró könyveket, és gondoltam kiírom azokat, amik érdekelnek. Hamar rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, pár perc alatt huszas nagyságrendű lista jött létre. Gondolkodtam rajta, hogy hogyan szűkíthetném le, amikor eszembe jutott, hogy - lévén magyarok vagyunk - csak a magyar könyveket mutatom be nektek egy kicsit. Rögtön kevesebb tétel lett a felsorolásban, kettőre szűkült a résztvevők száma. Alapvetően nem igazán szoktam magyar könyveket olvasni, de ez a két könyv valamiért nagyon felkeltette az érdeklődésemet. :)


Moskát Anita - Horgonyhely 


"Egy birodalomban, ahol a föld oda köti az embert, ahová megszületett, csak azoknak van reménye a vándorlásra, a kereskedelemre és a hatalomra, akik várandósak. Ebben a nők uralta, különös mágiával átitatott világrendben három rendkívüli személy keresi a kitörés lehetőségét. 
A könyvtárhajójához kötött Vazil titokban az egyenjogúság eszméjét hirdeti és a nők vándorlásának okait kutatja, hogy egy napon mindenki szabad lehessen. Lánya, Helga azonban szabadulna a hajótól, ahová születése óta kötődik, ezt pedig csak egyféleképpen teheti meg: ha teherbe esik, minél előbb. Lars a föld férfiak számára tiltott mágiáját űzi, ami által különleges hatalomra tesz szert – ez pedig az egész világukat felforgathatja. 
Moskát Anita merész témát feszegető, lenyűgöző regénye felülbírálja az előítéleteket, és egy sötét és kíméletlen történeten belül keresi a választ a kérdésre, hogy mi a szabadság és a mások feletti uralom ára."


Először a borító vonta magára a figyelmemet. Úgy éreztem, hogy egyszerűen muszáj megnéznem, hogy miről szól ez a könyv. 
A témája elég érdekes, mostanában nagyon megszerettem a kényes témákat feszegető történeteket. Maga az ötlet, hogy csak az vándorolhat, aki várandós, nagyon egyedi. Még hasonlót se hallottam soha. Érdekelne, hogy pontosan hogy is zajlik ez, milyen szabályok alapján lehet vagy éppen nem lehet elköltözni a szülőföldedről. 


Papp Dóra - Tükörlelkek

"Kriszti és Orsi nem is lehetnének különbözőbbek. 
A végzős Péterfi Krisztina mintadiák. Színötös mindenből, illemtudó, népszerű lány, a szülei szeme fénye. Legalábbis kívülről ez látszik. Olyan titkai és gondolatai vannak, amelyeket még önmagának sem mer bevallani, nemhogy a szüleinek vagy a környezetében bárkinek is. De, mint tudjuk, a titkok egyfolytában azért küzdenek, hogy előbb-utóbb felszínre kerülhessenek… 
Fekete Orsolyát úgy becézik: Tragédia. Ő az a lány, aki a saját rettenetes, kibírhatatlan stílusába és az üvöltő metálzenébe menekül a problémái elől. A lány, akinek mindenki ismeri a titkát, de a teljes igazságot csak ő és a legjobb barátja, Eszter tudja. A lány, aki verekszik, cigizik, káromkodik, és úgy általában háborúban áll az egész világgal, és aki hosszú évek óta küszködik az egyszerű emberi kapcsolatokkal. De ez változhat, csak kell valaki, aki segít neki ebben…"


Nem igazán tudom, hogy miért is szeretném elolvasni ezt a könyvet. Talán azért, mert érdekel a pszichológia, talán azért, mert jobban meg szeretném érteni az embereket. Tényleg fogalmam sincs. Viszont abban biztos vagyok, hogy régen nem olvastam már ilyen típusú könyvet, és jó lenne összehasonlításként. 
Kicsit félek tőle, mivel már nem annyira szeretem az olyan könyveket, amik iskolákban játszódnak, de egyelőre pozitívan állok hozzá. ;)

...
Alapvetően nem annyira szoktam/szeretek magyar íróktól könyvet olvasni, mert általában a főszereplők nevei is magyarul vannak, ami nekem kicsit illúzióromboló. De úgy érzem, hogy ennél a két könyvnél képes leszek ettől elvonatkoztatni, és igazán kíváncsi vagyok rá, hogy mi sül ki a történetekből a végén.


+ még egy dolog:
Az egyik barátnőm most indított blogot, ha szeretnétek, megnézhetitek. :)
Itt van hozzá a link:
http://hubby-writes.blogspot.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése