2015. április 11., szombat

Jennifer A. Nielsen - Hamis herceg (The False Prince)

Sziasztok!

Mielőtt bármit is írnék a bejegyzésemről, szeretnék köszönetet mondani nektek. Pár napja a blogom elérte az 1000 oldalmegjelenítést. Nem gondoltam, hogy ilyen rövid idő alatt elérem ezt az eredményt, de nagyon jól esik, hogy ennyien látogatjátok az oldalt. :) 
A következő cél a 10 rendszeres olvasó. ;)
Na de térjünk is rá a mai bejegyzésemre. Nemrég érkezett meg egy könyvcsomag, amit rendeltem. Nem tudom, hogy lehet-e igazán könyvcsomagnak hívni, mivel csak két könyv volt benne. Az egyik a Hamis herceg (Jennifer A. Nielsen), a másik az Üldöztetve (Kevin Hearne) volt. Kis latolgatás után elkezdtem olvasni a Hamis herceget, így hát úgy döntöttem, hogy most erről a könyvről fogok értékelést írni. :)

Jennifer A. Nielsen - Hamis herceg (The False Prince)



"Egy merész terv borzalmas útra és az árulás szélére sodor egy árva fiút.
Carthya királysága polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti.
Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage-dzsel. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat - el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból.
Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, mígnem végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizonyulhat. 
Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal, ami az utolsó oldalig lábujjhegyen tartja az olvasót."

Röviden így tudnám leírni a történetet: néhány összeválogatott árva versenyez egymással azért, hogy egy hamis hercegi szerepet eljátszva végül a trónra ülhessenek. 
Már amikor a friss megjelenéseket nézegettem, akkor is felfigyeltem erre a könyvre. Ebben persze az is közrejátszott, hogy elsőre megtetszett a borítója. Imádom a kék színeket, a háttér ráadásul kicsit úgy néz ki, mint az éjszakai égbolt. A másik ok, amiért megtetszett az volt, hogy nincs benne szerelmi szál. Mostanában valamiért próbálom nagy ívben elkerülni az olyan történeteket, amiben akár csak egy kicsi romantika is van. Így hát amikor elolvastam a hátulját és láttam, hogy csupa akcióra és fordulatra számíthatok, rögtön ki is néztem magamnak a könyvet.

Már egy ideje megjelent a könyv, de csak most tudtam megvenni a nagymamámtól kapott húsvéti pénzből. Amikor megérkezett a csomag és kivettem belőle a könyveket, nagy dilemma előtt álltam. Mindkét könyvet nagyon régóta szerettem volna elolvasni. Végül úgy döntöttem el, hogy mindkettőnek elolvastam az első oldalát. Mivel a másik könyv már a negyedik mondatban megemlítette a kedvenc festőmet, Van Gogh-ot, tudtam, hogy ez a sztori mindenképpen tetszeni fog. Így hát azt hagytam másodiknak. Tudom, kicsit nyakatekert logika, de ebédnél is előbb a köretet szoktam megenni. ;)
Elkezdtem olvasni a Hamis herceget és egészen meglepett, hogy mennyire magába szippantott a története. Jócskán alulbecsültem. 

A főszereplő, Sage, nagyon leleményes és okos. A pimaszságával és ellenállásával egy pillanat alatt belopta magát a szívembe. A mellékszereplők közül is sokat szerettem, de egy-kettőt legszívesebben megfojtottam volna. Egy olyan könyvnek, ami arra késztet, hogy bántani akarjak valakit, nagyon jól megírtnak kell lennie. :D
Maga a történet először lassú folyású. Nem halad túl gyorsan, de így is mindig élvezet volt olvasni Sage miatt. A megoldásai és az esze nagyon egyediek. Amikor a könyv átlép egy ponton, hirtelen nagyon izgalmassá válik. Egy olyan fordulatot tett bele a szerző, amire kicsit számítasz, de mégis nagyon meglep, amikor végül felüti a fejét. Nem meglepő, hogy ez után a pont után pillanatok alatt végeztem a könyvvel. 

Összességében úgy gondolom, hogy ez egy remek könyv. Nyugodt szívvel ajánlom fiúknak-lányoknak egyaránt. Néhány helyen olyan jeleneteket tartalmaz, amik felkavarhatják az olvasók gyomrát egy kicsit, ezért ha nem bírod a halált, óvatosan olvasd! 
Máris várom a következő kötetet. Csak remélni merem, hogy ugyanilyen vagy még jobb lesz. :)

Borító: 5/5

Kedvenc főszereplő: Sage

Kedvenc mellékszereplő: Mott

Kedvenc idézet: "Senkit sem szolgálnék még egy óráig sem, ha nem lehetek szabad." 

Értékelés: 5/5



3 megjegyzés:

  1. Szia Anett!
    Nagyin érdekes könyvnek tűnik, és már én is rosszul vagyok néha az állandó nyáladzástól.
    Én egy kritikához annyit még hozzátennék, hogy az elejére odaírnám a fülszöveget
    A borítót én is imádom, és bár az írásod kicsit még a friss élményből fakadó izgalomtól zavaros, és ettől elfelejted, hogy mi még nem olvastuk, azért érdekesnek tűnik. Lehet hogy az én könyvtáramban is meg fog majd jelenni (azt hiszem 250-300 könyvnél mát hívhatom könyvtárnak, még akkor is ha ebből 200 digitális).
    Remélem jól telt a húsvétod!
    Puszi: Heni <3

    VálaszTörlés
  2. Szia Heni!
    Gondolkodtam azon, hogy betegyem-e a fülszöveget, de végül úgy voltam vele, hogy akit érdekel, majd utánakeres. De most a kérésedre betettem és ezentúl be is fogom tenni. :)
    Az írásom nem azért tűnhet zavarosnak, mert friss az élmény, hanem mert nem akartam semmit se elspoilerezni. Próbáltam minél általánosabban írni, ezért csak olyanokról írtam, amiknek nem igazán van köze a történethez.
    Nekem is van egy pár digitális könyvem, bár sokkal jobban szeretem az igazi könyveket, ezért nem túl nagy.
    Nem tudom, hogy láttad-e, de válaszoltam az előző kommentjeidre Az új fejezetnél találod meg, ha érdekel. :D
    Puszi: KilgarraKR

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anett!
      Igen, most láttam a válaszodat, és köszönöm szépen!
      Általában én is jobban szeretem a papírt, de az nehézkesem fér bele a táskámba, és ha a vége felé járok, kettő meg már sehogyse. Ráadásul nehezek is, és amennyit én olvasok, nagyon drága is lenne annyi könyv. És sajnálom a fákat! ;)
      Várom a kövi fejezetet!
      Puszi: Heni <3

      Törlés