2015. április 18., szombat

Olvasási szokások, amiktől ideges leszek

Sziasztok!

Sok apró szokása van az embereknek  könyvekkel kapcsolatban, amik nagyon fel tudnak idegesíteni. Talán egy kicsit túl érzékeny is vagyok ilyen szempontból, de hát nagyon szeretem a könyveket, úgyhogy ezt be lehet számítani egy mentségnek. :)

Szép hétvégét kívánok,
Puszi: KilgarraKR

Olvasási szokások, amiktől ideges leszek



Szamárfül használata könyvjelzőként

Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de engem nagyon idegesít az, amikor valaki könyvjelző helyett behajtja a lap sarkát. Én inkább mindig beleteszek egy teljesen random tárgyat (pl.: zsepi, csokipapír, dolgozat, jegyzet, vonalzó), vagy megjegyzem az oldalszámot, de soha nem tennék kárt egy könyvben szándékosan. Mert szerintem ez annak számít. Akárki akármit is mondd, soha nem fogom megérteni azokat az embereket, akik ezt csinálják. Bár végül is ameddig nem az én könyvemmel csinálják, addig nem zavar annyira. :)

Borítón írás

Már sokszor láttam olyat, hogy valaki írta a háziját vagy valamit, és nem volt a közelében kemény felület, ezért előkapta az egyik könyvét és azon kezdett el írni. Sokat járok könyvtárba és már ott is láttam ehhez hasonlót. Konkrétan ki tudtam venni, hogy mit írt rajta, annyira rányomta a tollat. Én a könyveim borítóját féltem/védem a legjobban, ezért nagyon harapós tudok lenni, ha bármi is történik velük. :D

Gerinctörés

Van egy ismerősöm, aki minden új könyvet úgy kezd el olvasni, hogy kinyitja és megtöri a gerincét. Amikor ezt először mesélte el nekem, szabályosan elállt a lélegzetem. Nem tudtam elképzelni, hogy hogy tehet valaki ilyet egy könyvvel. Azóta próbálom elkerülni, hogy bármelyik könyvem hozzá kerüljön, bár mondta, hogy kölcsönkönyvre szokott vigyázni. Számomra a könyvek inkább érző lények, mintsem élettelen tárgyak, ezért jobb szeretem magamnál tartani őket, és nem odaadni másnak, mert akkor nem ügyelhetek arra, hogy ne essen bajuk.

Könyv felelőtlenül táskába rakása

Én mindig ügyelek arra, hogy ha van egy könyv a táskámban, akkor olyan helyen legyen, ahol nem eshet baja. Próbálom direkt a legbiztonságosabb helyre tenni, hogy ha megfeledkeznék arról, hogy ott van és csak ledobom a földre, akkor se legyen semmi baja. Ez sikerül is, nagyjából mindig (elenyésző hibaszázalékkal).
Viszont sok olyan embert ismerek, akit ez egyáltalán nem érdekel, és simán berakja a könyvet úgy, hogy már akkor látom, hogy gyűrődik. 


Könyvbe írás

Szerencsére velem még nem történt olyan, hogy ajándékba kapott könyvben egy, a lapokba vésett üzenet várt volna. Nem is tudom, hogy mit tennék ilyen helyzetben. Nemrég azonban szembekerültem egy ilyen példánnyal. Nagyon megsajnáltam szegénykét és olvasás közben mindig a gerincét simogattam, nehogy maradandó lelki sérülése legyen. Azóta nagyon jó barátokká váltunk, és kiemelt helyen tartom a polcomon. Nem mellesleg ez a könyv az egyik kedvenc filmem is (Komfortos Mennyország).





2 megjegyzés:

  1. Szia Anett!
    A szamárfülektől én is nagyon ideges leszek, és a táskámba is mindig körültekintően teszem. Írásfelületnek mindig van a szobámban két rajztábla. A könyvbe írt üzenetek szerintem nem vészesek, sőt egész cukik lehetnek. A könyv gerince pedig ha sokat olvasod, magától is megtörik sajnos. De a borítóimra én is allergiás vagyok.
    Várom a fejit!
    Puszi: Heni <3

    VálaszTörlés
  2. Hűűű dettó!Ezek engem is kitudnak készíteni.
    Egyszer kölcsönadtam egy kedvenc könyvemet és láttam ,hogy a táskájában vergődik össze-vissza.Nem tudtam öljem e ,vagy kínozzam meg...De végül megszánt a sors és visszaszolgáltatta hozzám szegénykét és hát mondanom sem kell nem úgy nézett ki mint amikor kölcsönadtam...Azóta oda sem adok semmilyen könyvet senkinek.Egyszerűen nem visz rá a lélek..XD
    Üdv,
    Alice

    VálaszTörlés