2015. március 31., kedd

Könyvek, amik megríkattak

Sziasztok!
Ma sajnos nem tudok új fejezetet írni, mivel hulla fáradt vagyok. Játszottam egy színdarabban és nagyon kimerítő volt. Valami mást hoztam nektek, hogy mégse maradjatok olvasnivaló nélkül. :)


Könyvek, amik megsirattak

Nem szoktam se filmen, se könyvön sírni. Ha egyedül vagyok, akkor nagyobb esély van rá, hogy ez megtörténik, de társaságban sose tudtam annyira elengedni magam, hogy sírjak egy filmen/könyvön. Ezeknek a könyveknek mégis sikerült elérniük ezt, ezért úgy gondoltam, hogy érdemes lenne megismertetni veletek őket. :)
Vigyázz! Spoilert tartalmazhat!

Gayle Forman: Ha maradnék

Mindig is gondolkoztam azon, hogy milyen lehet kívülállóként szemlélni az eseményeket. A könyv főszereplőjének - bár nem önszántából -, de sikerült kívülállóvá válnia. Mia a családjával együtt balesetet szenved, aminek következtében szülei meghalnak, az ő teste pedig súlyosan roncsolódott. Mia "szellemként" szemléli az eseményeket és visszaemlékezik élete fontos pillanataira. Egy nehéz döntés előtt áll. Követi a szüleit, vagy életben marad úgy, hogy senkije se maradt. 
Nagyon nehéz téma, de az író remekül kalauzol el minket az érzelmek között. A könyv nagy részénél csak bámultam a lapokra és azon töprengtem, hogy én hogyan döntenék Mia helyében. Sokszor úgy éreztem, hogy ez már túl sok, de az írónak mindig sikerült lenyugtatnia valahogy.

Janne Teller: Semmi

Nem tudom az okát, hogy végül miért sírtam el magam ezen a könyvön. Nem hiszem, hogy a mélysége miatt, vagy a brutális dolgok miatt, amiket egymással tesznek. Valószínűleg azért, mert mindezt értelmetlenül tették. Nem tudom, hogy miért, csak annyit tudok, hogy jó okkal. Az utolsó pár oldalt képtelen voltam egyben elolvasni, folyton félre kellett tennem a könyvet, hogy lenyugodjak egy kicsit. De pont ezért szeretem ezt a könyvet. :)


John Green: Csillagainkban a hiba

Nem hiszem, hogy sok olyan van köztetek, aki ne hallott volna erről a könyvről. Már csak azért se, mert filmet is készítettek belőle. Ennek a könyvnek a témája is elég megrázó. Sokszor találkozunk a rákkal a való életben is, de nem mindenki tapasztalja meg azt, hogy milyen az, ha egy ismerősöd vagy rokonod lesz rákos. Ez a könyv azért is jó, mert közelebbről megismerjük ezt a betegséget, és hogy min mennek keresztül azok az emberek, akiknek bármilyen módon közük van hozzá. 

Jay Asher: Tizenhárom okom volt

Nem is a tartalom miatt nagyon jó ez a könyv, bár az is elég durva. Számomra az érzések, amiket kivált azok, amik mindent visznek. A főszereplő sétál éjszaka az utcán, közben hallgatja, ahogy egy halott lány elmondja, hogy miért ölte meg magát. Nem tudom leírni, hogy mit érzek akkor, amikor ebből a könyvből meghallok egy mondatot, de azt tudom, hogy mindig sírhatnékom támad és egy ideig melankolikus hangulatban vagyok utána.

Cat Clarke: Összekuszálva 

Sokan egyáltalán nem értik, hogy miről is szól ez a könyv. Eleinte én se értettem egyáltalán. Szép lassan bontakozik ki a történet. Ahogy olvasás közben egyre több minden derült ki, nálam úgy szaporodtak a zsebkendők a kukámban. Amikor a végén rájöttem, hogy mi is történt pontosan, akkor volt az a pillanat, amikor legszívesebben a falhoz vágtam volna a könyvet. Mert itt se a főszereplő tehetett azokról a dolgokról, amik történtek vele. De egy kis idő után leülepedett bennem a könyv és most már tudok reálisan gondolkozni róla. Szerintem ez egy nagyon jó könyv, és én tényleg sokat sírtam rajta. :)

3 megjegyzés:

  1. Szia Anett!
    Először is, bocsánat, hogy csak most írok. Technikai okok miatt nem volt hozzáférésem, de most itt vagyok.
    Bár igazán nagyon sajnálom a fejezet hiányát, azért ez is jó téma. Igazán megnyugtató azt hallani, hogy nem csak én bőgöm el néha magam egy-egy könyvön. Ajánlanám még az Utolsó dalt, és a Szerencsecsillagot Nicolas Sparks-tól (de'lehet rosszul írtam...)
    Úgy fest ezek szerint a Csillagainkban a hibát megint nem fogom elolvasni, bár egy ideje már tervezem. Elmém épségének és lelki nyugalmam megőrzése végett egyenlőre inkább hanyagolnám, mivel a nagypapám is rákban halt meg múlt héten.
    Igazán érdekes könyvek, és a Semmi bevallom engem is megríkkatott.
    Azért remélem szombaton majd hozod azt a várva várt fejit.
    Puszi: Heni <3

    VálaszTörlés
  2. Szia, Heni!
    Bocsi, hogy én írok, de Anett kért meg, hogy írjak helyette, mert ő elutazott Húsvétra, és nincs nete, úgyhogy nem tud írni. Szóval ezért nem tudott tegnap új fejezetet rakni. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia(sztok)!
    Egyáltalán semmi baj, megértem, mivel én is teljesem el vagyok havazva a szünetre.
    Kellemes húsvétot mindkettőtöknek!
    Puszi: Heni <3

    VálaszTörlés