2015. március 14., szombat

Top 5 film

Sziasztok!

Úgy döntöttem, hogy most nem könyvekkel kapcsolatban írok, hanem olyan filmeket mutatok be nektek, amiket szerintem érdemes megnézni. :)
A felsorolt filmek közül mindegyiket imádom és szeretném terjeszteni őket, mert nagyon sok a mondanivalójuk. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én az olyan filmeket szeretem, amiket napokig tudok gondolkodni. Szeretek minden lehetőséget elképzelni.
Öt filmről fogok írni egy rövid ajánlót. Remélem tetszeni fog! :)

Puszi: KilgarraKR


Mesterséges értelem (Artificial Intelligence)


Még nagyon kicsi voltam, amikor először láttam ezt a filmet. Nem is tetszett annyira, mert túl ijesztőnek találtam. Persze nem is nagyon tudtam, hogy miről szól, mert nem tudtam átérezni a történet mélységét.
Pár évvel később eszembe jutott egy jelenet a filmből, ezért elhatároztam, hogy teszek egy próbát vele. Még azon a héten megnéztem, és ahogy véget ért, rögtön be is került a kedvenc filmjeim közé.
Mindig is szerettem a robotokról szóló történeteket, de ez mindegyiket felülmúlja számomra. Pontosan lefesti a helyzetet, ami akkor alakulna ki, ha léteznének teljesen emberi robotok. Mindig lenne bennünk egy olyan érzés, hogy mi jobbak vagyunk a robotoknál, mert mi élünk. De mi van akkor, ha egyszer az emberek alkotnak egy olyan robotot, aminek vannak érzései? Nem pont azok tesznek minket emberré? Akkor nem kéne a robotra is úgy tekintenünk, mint egy emberi lényre? 
A film egy érző robot kisfiú történetét mutatja be. Nagyon szép történet, remek színészekkel.
Figyelem! Csak akkor nézd meg, ha kicsit borongós, sírós, melankolikus hangulatban vagy!

Főszereplők:      Haley Joel Osment
                         Jude Law




Donnie Darko


Ez az a fajta film, amit soha nem értesz meg igazán, akármennyit is gondolkodsz rajta. Minden alkalommal, amikor újranézem, újabb és újabb dolgokat veszek észre. Olyan történéseket, amiket nem is lehet elsőre megérteni. Éppen ezért mindig, amikor leülök a film elé, tud valami újat nyújtani nekem, így soha nem fogom megunni. J
Sok téma keveredik a filmben, de a fő szál az időutazáshoz kapcsolódik. Az egész film az utolsó jelenetre épül fel, arra készíti fel a szereplőket és a nézőket is egyaránt. Akkor értjük meg, hogy mi miért történt, hogy kinek mihez volt köze. És ez az a jelenet, amin minden alkalommal elsírom magam.
Ha szeretnél megijedni egy kicsit, de nevetni és sírni is, akkor ez a tökéletes film számodra! 

Főszereplők:     Jake Gyllenhaal
                        Maggie Gyllenhaal
                        Holmes Osborne 




Hatodik érzék (The Sixth Sense)


Ez a film első alkalommal üt igazán. A végén olyan csavar van, amire a legtöbb néző egyáltalán nem számít. Az egész film alatt gyanítasz valamit, de sose tudhatod biztosra, és amikor a végén kiderül, hogy mi történt, akkor eldobod az agyad!
A film egy kisfiúról és egy férfiről szól. A kisfiú folyton furcsán viselkedik és senki sem tudja, hogy miért. Rejtélyes nyomok jelennek meg a testén, furcsa dolgokat mond, és nem mellesleg látja a szellemeket. A férfi egy gyermekpszichológus, aki szeretne segíteni neki, mert nem hiszi el, hogy tényleg szellemeket lát.
Hátborzongató film ez. Az elején feláll a szőr a hátadon, a közepén egy takaróba bújva lesel ki a kezeid közül, a végén pedig a padlóról kaparod fel az állad. De mindez megéri, mert a végén egy csodálatos élménnyel gazdagodsz. :)

Főszereplők:      Haley Joel Osment
                         Bruce Willis
                         Toni Collette



Interjú a vámpírral (Interview with the Vampire) 


Ha csak a színészeket vennénk figyelembe ennél a filmnél, már akkor is biztos, hogy bekerült volna a kedvenceim közé. Nem mindennapi páros ez, mindketten a legtöbbet hozzák ki magukból a film alatt.
Mostanra már nem igazán szeretem a vámpíros történeteket, de ezt az egyet mindenképpen érdemes lenne megnézni/elolvasni (könyvben is van! :) ). Nem tudom, hogy pontosan mennyi idő telik el a film közben, de az biztos, hogy rengeteg. Éppen ezért nagyon sokszínű. Több korban és több helyen is játszódik, ugyanazokkal a főszereplőkkel. 
A film elején a jelenben vagyunk. Egy újságíró összefut az egyik főszereplőnkkel, akiről kiderül, hogy vámpír. Az újságíró nem akar hinni neki, de azért meghallgatja. A vámpír elkezdi elmesélni életének történetét.
Nagyon szeretem ezt a filmet és mindenképpen ajánlom nektek is! A vámpírok ebben a történetben nem csillognak és nem is szeretnek bele egyszerű halandókba, de az biztos, hogy nagyon jól néznek ki! ;)

Főszereplők:       Brad Pitt
                          Tom Cruise





Forrest Gump


Szerintem mindannyian hallottatok már erről a filmről. Én személy szerint minden évben megnézem. Egyszerűen nem tudom megunni. Egyszerre vicces, szomorú és mély tartalmú. Olyan élethelyzetek vannak benne, amik nagyon is valósak és rengeteg ember küzd meg velük nap mint nap. Ezeket a jeleneteket mégis elfedi a film humora. 
Rengeteget szoktak idézni a filmből, néhány mondata szállóige lett. Nekem ezek a kedvenceim:
"Az élet olyan, mint egy doboz bonbon: az ember nem tudhatja, mit vesz belőle."
"Mindennap történnek csodák. Nem mindenki hiszi, de hogy történnek, az biztos."
"Fuss, Forrest, fuss!"

Főszereplők:      Tom Hanks
                         Gary Sinise
                         Robin Wright     




2 megjegyzés:

  1. Szia Anett!
    Remélem nem bánod, ha továbbra is így hívlak, de ha mégis csak szólj.
    Nagyon úgy fest, hogy igazán figyelemreméltó és figyelemfelkeltő ajánlókat tudsz írni. Igazából mind felkeltette az érdeklődésemet, néhány igazán meg is tetszett. Az Interjú a vámpírral című filmmel valójában már régóta szemeztem, de mem igazán fogott meg, és igem bizalmatlanul álltam hozzá, így nem is tudtam magam rávenni a film megnézésére. Te viszont elültetted a bogarat a fülembe, szóval valószínűleg a többihez hasonlóan meg fogom nézni- ha időm engedi.
    Várom a lenyűgöző történeted következő apró darabkáját!
    Puszi: Heni <3

    VálaszTörlés
  2. Szia Heni!

    Egyáltalán nem bánom, ha így hívsz. :)
    Örülök, hogy sikerült felkeltenem az érdeklődésedet a filmek iránt. Az Interjú a vámpírral-t pedig nézd meg minél hamarabb, mert tényleg nagyon jó! :)
    Igyekszem úgy írni a következő fejezetet, hogy tetsszen majd. Lehet, hogy lesz benne egy olyan rész, ami az előző változatban nem volt benne, de azon még gondolkodom, hogy hogyan lehetne megoldani. Köszönöm a támogatásod! ^-^

    Puszi: KilgarraKR

    VálaszTörlés